niedziela, 18 listopada 2012

Dzień dwudziesty ósmy - Słoiki

Normalnie kopara mi opadła.
TVN24 i dwóch dziennikarzy - Żakowski i Morozowski.
I sobie mówia lekko i przyjemnie używając słowa "słoiki".
Chyba większość osób wie - że jest to raczej słowo obraźliwe - określające przyjezdnych mieszkańców Warszawy. Pewnie tez dotyczy mieszkańców innych większych miast w Polsce.

Użycie tego słowa przez tych dwóch Panów mnie ruszyło. Kto jak kto - ale osoby publiczne nie powinny zaogniać tego cichego konfliktu.
Sama powinnam się smażyc w piekle - bo zdarza mi się, z niechlujstwa, lenistwa użyć tego słowa - ale zazwyczaj w prywatnych rozmowach - pomiędzy osobami raczej nie będącymi przyjezdnymi.

I tak - wścieka mnie to, że jest tak wielu przyjezdnych - ktorzy zarabiaja w warszawie - ale ich podatki nie sa tu płacone.
Ale z drugiej strony - to przecież warszawa - prywatni ludzie - żyje z przyjezdnych. Bo i kręci się wynajem mieszkań. Bo i w sklepach ludzi pełno. Bo knajpy są oblegane.
W sumie to nie jest tych ludzi wina, że te podatki płacą poza Warszawą - bo przecież zameldowac się nei maja gdzie - to oni głównie wynajmuja mieszkania na poczatku swojego pobytu w Warszawie  - a ktory wynajmujący chciałby kogos zameldować - nawet czasowo. tak, powie ktoś, ale można zgłosić fakt, że tu chcesz się rozliczać z US. Akurat - mi by sie nie chciało tym głowy zawracać. Przecież US w Warszawie są osssstre bardziej niż w innych miastach :)
Ale poważnie - ludzie żyja z "słoików".

Kurcze, poza tym pokolenie wstecz tez było pokoleniem słoikowym. I to było coś. W czasach PRL - mieć rodzine poza warszawa to było naprawdę coś. No ale nikt już o tym nie pamięta...

Ale ja Wam się przyznam - ja tez jestem słoikiem. Ja warszawianka jeżdzę do mamy na druga stronę Warszawy  co tydzień i przywożę smakołyki w słoiku!
I jeszcze uważam, że słoikom - nie-słoiki powinni zazdrościć. Bo o słoika ktoś dba, ma kochających rodziców, rodzinę - a o to w tych czasach nie jest łatwo!

Słoiku bądź dumny i blady!

P.S. A tu link do artykułu w Newsweeku o Słoikach

Podwieczorek - Racuszki z jabłkiem

Śniadanie - Sałatka jarzynowa podana z pieczywem chrupkim pełnoziarnistym


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz